İzmir 4. Asliye Ticaret Mahkemesinden deprem nedeniyle 2018-2020 yıllarına ait ticari defter ve belgelerin zayi olduğuna dair verilen kabul kararı.
Özet: Türk Ticaret Kanununun 82/7 maddesi uyarınca açılan zayi belgesi verilmesi davasında, mahkeme, davacının 30/10/2020 tarihindeki İzmir depremi nedeniyle mali müşavirinin bürosunun yıkılması sonucu 2018-2019-2020 yıllarına ait yevmiye defteri, defter-i kebir, envanter, mal alım satım faturaları ve tüm gider belgelerinin zayi olduğunu tespit etmiştir. Muhasebeci bildirimi, yıkım raporu ve tanık anlatımları gibi delillerle davanın 15 günlük hak düşürücü süre içinde açıldığı belirlenmiş ve toplanan tüm deliller ışığında davacının belgelerinin zayi olduğu yönündeki talebi kabul edilerek ilgili defter ve belgeler için zayi belgesi verilmesine karar verilmiştir.

ESAS NO
: 2020/660 EsasKARAR NO
: 2020/746DAVA
: Zayi Belgesi VerilmesiDAVA TARİHİ
: 16/11/2020KARAR TARİHİ
: 29/12/2020Mahkememizde görülmekte olan Zayi Belgesi Verilmesi davasının yapılan açık yargılaması sonunda;Dava TTK 82/7 uyarınca açılmış, deprem nedeniyle defterler yönünden zayi belgesi verilmesi yönünde açılan davadır. Dosya içerisinde incelemede 30/10/2020 tarihinde meydana gelen İzmir depremi nedeniyle, davacının, mali müşavirinin bürosunun göçük altında kalarak yıkıldığı ve kendilerine bu durumun muhasebecileri tarafından bildirildiği, 06/11/2020 tarihi itibariyle, TTK 68- son madde uyarınca belirtilen 15 günlük hak düşürücü süre içerisinde davanın açıldığı, dosya içerisinde ki muhasebeci tarafından gönderilen yazı, vergi levhası ve Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğünün acil yıktırılacak bina raporu, dinlenen davacı tanığının anlatımı da dikkate alınarak, süresi içinde açılan ve deprem nedeniyle zayi olan defterler yönünden, tüm toplanan deliller dikkate alınarak davanın kabulüne dair mahkememizde ki vicdani kanıyı yansıtan aşağıda ki hüküm tesis edilmiştir.GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ
:Davanın KABULÜ İLE,Davacının 2018-2019-2020 yıllarına ait yevmiye defteri defter-i kebir, envanter ve ilgili dönemlere ait, mal alım satım faturası ve tüm gider belgelerinin TTK 82/7 uyarınca zayi olduğunaAlınması gereken harç dava açılışında peşin olarak alındığından, yeniden bu konuda karar verilmesine yer olmadığına,HMK md 333 gereği, gider avansından artanın, karar kesinleştiğinde ve talep halinde, yatırana iadesine,Dair, davacının yüzüne karşı kararın, tebliğinden itibaren 6100 sayılı yasanın 345. Maddesi uyarınca 2 haftalık kesin süresi içerisinde Bölge İstinaf Mahkemesine başvuru yolunun açık olduğu açıkça okunup usulün anlatıldı. 29/12/2020Katip ...e-imzalıHakim ...e-imzalı