Danıştay, 7326 sayılı Kanun kapsamında KDV artırımı yapan mükellefe resen salınan cezalı verginin, yasal inceleme süresi dolduğundan kaldırılması kararını onadı.
Özet: Davacı hakkında, defter ve belgelerini ibraz etmemesi üzerine resen salınan üç kat vergi ziyaı cezalı katma değer vergisinin kaldırılması talebine ilişkin uyuşmazlıkta; 7326 sayılı Kanun kapsamında vergi artırımı başvurusu bulunan mükellefin, kanunda belirtilen süre olan 2/8/2021den sonra tamamlanan incelemeye dayanılarak yapılan tarhiyatının hukuka aykırı olduğu gerekçesiyle cezalı vergiyi kaldıran ilk derece ve bölge idare mahkemesi kararları, yapılan temyiz başvurusunun reddedilmesiyle Danıştay tarafından onanmıştır.

T.C.
D A N I Ş T A YÜÇÜNCÜ DAİRE Esas No : 2023/8254Karar No : 2025/3478TEMYİZ EDEN (DAVALI) : ... Vergi Dairesi Müdürlüğü/... VEKİLİ : Av. ...KARŞI TARAF (DAVACI) : ...VEKİLİ : Av. ...İSTEMİN KONUSU : ... Vergi Mahkemesinin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararına yöneltilen istinaf başvurusuna ilişkin ... Bölge İdare Mahkemesi ... Vergi Dava Dairesinin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir. YARGILAMA SÜRECİ :Dava konusu istem: Davacı adına, yasal defter ve belgelerini incelemeye ibraz etmediğinden bahisle katma değer vergisi indirimlerinin reddi suretiyle yeniden oluşturulan beyan tablosuna göre 2016 yılının Ocak ila Aralık dönemleri için re'sen salınan üç kat vergi ziyaı cezalı katma değer vergisinin kaldırılması istemine ilişkindir. İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: Davacının 7326 sayılı Vergi ve Diğer Bazı Alacakların Yeniden Yapılandırılması ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına İlişkin Kanun kapsamında 2016 ve 2017 yılları için yaptığı katma değer vergisi artırımı başvurusunun, hakkında sahte belge düzenleme yönünden devam eden vergi incelemesi bulunduğundan bahisle reddedilmesine karşın söz konusu incelemenin uyuşmazlık konusu dönemi kapsamadığı, 7326 sayılı Kanun'un 5. maddesinin 7. fıkrasında, vergi artırımda bulunan mükellefler hakkında Kanun'un yayımı öncesinde başlanılan vergi incelemelerinin 2/8/2021 tarihine kadar (bu tarih dâhil) sonuçlandırılamaması hâlinde devam edilemeyeceği kurala bağlandığından 2016 yılı için katma değer vergisi yönünden vergi artırımında bulunan davacı adına bu tarih geçtikten sonra tamamlanan inceleme neticesinde tanzim edilen vergi inceleme raporu dayanak alınarak yapılan tarhiyatta hukuka uyarlık görülmediği gerekçesiyle dava konusu cezalı vergi kaldırılmıştır. Bölge İdare Mahkemesi kararının özeti: İstinaf başvurusunun, usul ve hukuka uygun olduğu sonucuna varılan Vergi Mahkemesi kararının kaldırılmasını sağlayacak nitelikte görülmediği gerekçesiyle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 45. maddesinin 3. fıkrası uyarınca reddine karar verilmiştir.TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Hukuka aykırı olduğu ileri sürülerek kararın bozulması istenilmektedir.KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Savunma verilmemiştir.DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ ...'IN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi gerektiği düşünülmektedir.TÜRK MİLLETİ ADINAKarar veren Danıştay Üçüncü Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:HUKUKİ DEĞERLENDİRME:Bölge idare mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.KARAR SONUCU: Açıklanan nedenlerle;1. Temyiz isteminin reddine,2. Temyize konu Vergi Dava Dairesi kararının ONANMASINA,3. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 50. maddesi uyarınca, kararın taraflara tebliğini ve bir örneğinin de ilgili Vergi Dava Dairesine gönderilmesini teminen dosyanın kararı veren ilk derece mahkemesine gönderilmesine, 25/09/2025 tarihinde oybirliğiyle kesin olarak karar verildi.