Danıştay 3. Daire, şirketin kayıt dışı hasılat iddiaları ve resen salınan katma değer vergisi ile kesilen vergi ziyaı cezasının temyiz istemlerini reddederek, Bölge İdare Mahkemesi kararını onadı.
Özet: Bir şirkete, kayıt dışı hasılat tespitine dayalı katma değer vergisi ve vergi ziyaı cezası tarhiyatı uygulanması üzerine açılan davada; ilk derece mahkemesi, tarhiyatın ve cezanın bir kısmını hukuka uygun bulup, cezanın tekerrüre isabet eden kısmını iptal etmiş; bölge idare mahkemesi bu kararı onamış; son olarak, hem davacının gerekli incelemenin yapılmadığına dair hem de davalı idarenin tekerrür cezasının hukuka uygun olduğuna dair itirazları reddedilerek, bölge idare mahkemesinin kararı oybirliğiyle kesin olarak onanmıştır.

T.C.
D A N I Ş T A YÜÇÜNCÜ DAİRE Esas No : 2023/1699Karar No : 2025/2701TEMYİZ EDENLER : 1- (DAVACI) ... Sanayi İç ve Dış Ticaret Limited Şirketi 2- (DAVALI) ... Vergi Dairesi Müdürlüğü/ ... VEKİLİ: Av. ...İSTEMİN KONUSU: ... Vergi Mahkemesinin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararına yöneltilen istinaf başvurularına ilişkin ... Bölge İdare Mahkemesi ... Vergi Dava Dairesinin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.YARGILAMA SÜRECİ:Dava konusu istem: Davacının bir kısım hasılatını kayıt ve beyan dışı bıraktığı yolundaki saptamaları içeren vergi inceleme raporuna dayanılarak adına 2018 yılının Ocak ila Aralık dönemleri için re'sen salınan katma değer vergisi ile Ocak ila Eylül dönemleri için bir kat, Ekim ila Aralık dönemleri için ise tekerrür hükümleri gereğince artırılarak kesilen bir kat vergi ziyaı cezasının kaldırılması istemine ilişkindir. İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: Davacı hakkında tanzim edilen vergi inceleme raporunda, 2018 yılında bir kısım emtia ticaretine ilişkin satış geliri elde ettiğinin saptandığıi davacı tarafından, söz konusu gelirin şirkete ait olmadığı, yabancı uyruklu bir şahsa ait olduğu, banka hesaplarının söz konusu şahsa kullandırıldığı iddia edilmesine karşın bu durumu tevsik edecek herhangi bir belge sunulmadığı dikkate alındığında, bir kısım hasılatın kayıt dışı bırakıldığı sonucuna varıldığından yapılan tarhiyatta hukuka aykırılık bulunmadığı ancak 2018 yılında kesinleşen vergi ziyaı cezasının tekerrüre esas alınamayacağı gerekçesiyle bir kat vergi ziyaı cezalı katma değer vergisi yönünden dava reddedilmiş, vergi ziyaı cezasının tekerrüre isabet eden kısmı ise kaldırılmıştır. Bölge İdare Mahkemesi kararının özeti: İstinaf başvurularının, usul ve hukuka uygun olduğu sonucuna varılan Vergi Mahkemesi kararının kaldırılmasını sağlayacak nitelikte görülmediği gerekçesiyle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 45. maddesinin 3. fıkrası uyarınca reddine karar verilmiştir.TEMYİZ EDENLERİN İDDİALARI : Davacı tarafından, gerekli araştırma ve incelemenin yapılmadığı, banka hesaplarına yatan paralardan yalnızca aracılık hizmetinden kaynaklı komisyon geliri elde edildiği ileri sürülerek kararın aleyhe olan hüküm fıkrasının bozulması istenilmektedir.Davalı idare tarafından, vergi ziyaı cezasının tekerrürden kaynaklanan kısmının hukuka uygun olduğu ileri sürülerek kararın aleyhe olan hüküm fıkrasının bozulması istenilmektedir.TARAFLARIN SAVUNMALARI : Taraflarca savunma verilmemiştir.DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ ...'NİN DÜŞÜNCESİ : Temyiz istemlerinin reddi ile usul ve yasaya uygun olan Bölge İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.TÜRK MİLLETİ ADINAKarar veren Danıştay Üçüncü Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:HUKUKİ DEĞERLENDİRME:Bölge idare mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçelerde ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.KARAR SONUCU: Açıklanan nedenlerle;1. Temyiz istemlerinin reddine,2. Temyize konu Vergi Dava Dairesi kararının ONANMASINA,3. Davacıdan 492 sayılı Harçlar Kanunu'na bağlı (3) sayılı Tarife uyarınca nispi harç alınmasına,4. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 50. maddesi uyarınca, kararın taraflara tebliğini ve bir örneğinin de ilgili Vergi Dava Dairesine gönderilmesini teminen dosyanın kararı veren ilk derece mahkemesine gönderilmesine, 03/06/2025 tarihinde oybirliğiyle kesin olarak karar verildi.