Danıştay Üçüncü Dairesi, akaryakıt satışından elde edilen kayıt dışı hasılat nedeniyle resen salınan vergi ziyaı cezalı KDVnin hukuka uygun olduğunu belirterek temyiz başvurusunu reddetmiştir.
Özet: Davacı hakkında, bir dönem yetkilisi olduğu şirkete ait yetki belgesini kullanarak akaryakıt satışından elde ettiği hasılatı kayıt ve beyan dışı bıraktığı gerekçesiyle 2018 yılı için uygulanan bir kat vergi ziyaı cezalı katma değer vergisinin kaldırılması istemiyle açtığı davada, ilk derece mahkemesi cezayı kaldırırken, bölge idare mahkemesi istinaf başvurusunu kabul ederek ilk derece mahkemesi kararını kaldırmış ve davayı reddetmiştir; yapılan temyiz incelemesinde ise, yüksek mahkeme, davacının iddialarını yerinde görmeyerek bölge idare mahkemesinin usul ve hukuka uygun olan kararını onamış ve temyiz istemini reddetmiştir.

T.C.
D A N I Ş T A YÜÇÜNCÜ DAİRE Esas No : 2025/1892Karar No : 2025/2650TEMYİZ EDEN (DAVACI) : ...VEKİLİ : Av. ...KARŞI TARAF (DAVALI) : ... Vergi Dairesi Müdürlüğü/...VEKİLİ : Av. ...İSTEMİN KONUSU : .... Vergi Mahkemesinin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararına yöneltilen istinaf başvurusuna ilişkin ... Bölge İdare Mahkemesi ... Vergi Dava Dairesinin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir. YARGILAMA SÜRECİ :Dava konusu istem: Davacı adına, bir dönem ortağı ve yetkilisi olduğu ... Akaryakıt Ürünleri Dağıtım Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketine ait yetki belgesini ve müşteri çevresini kullanmak suretiyle akaryakıt satışından elde ettiği hasılatını kayıt ve beyan dışı bıraktığı yolunda tespitleri içeren vergi inceleme raporu uyarınca 2018 yılının Ocak ila Aralık dönemleri için re'sen salınan bir kat vergi ziyaı cezalı katma değer vergisinin kaldırılması istemine ilişkindir. İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: Dava konusu tarhiyatın matrahı yönünden bağlı bulunduğu 2018 yılı için re'sen salınan bir kat vergi ziyaı cezalı gelir vergisi ile aynı yılın tüm dönemleri için re'sen salınan bir kat vergi ziyaı cezalı geçici verginin Mahkemelerinin ... tarih ve E:..., K: ... sayılı kararıyla kaldırıldığı gerekçesiyle cezalı vergi kaldırılmıştır. Bölge İdare Mahkemesi kararının özeti:Dava konusu tarhiyatın matrahı yönünden bağlı bulunduğu 2018 yılı için re'sen salınan bir kat vergi ziyaı cezalı gelir vergisi ile aynı yılın tüm dönemleri için re'sen salınan bir kat vergi ziyaı cezalı geçici verginin kaldırılması yönelik ... Vergi Mahkemesinin ... tarih ve E: ..., K: ... sayılı kararına yöneltilen istinaf başvurusunun Dairelerinin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararıyla kabul edilerek bir kat vergi ziyaı cezalı gelir vergisi yönünden davanın reddedildiği gerekçesiyle istinaf başvurusu kabul edilerek Vergi Mahkemesi kararı kaldırıldıktan sonra dava reddedilmiştir. TEMYİZ EDENİN İDDİALARI : Vergi inceleme raporunda matrah farkının nasıl tespit edildiğine yönelik somut tespitler içermediği, banka hesaplarına para gönderen şahıs ve şirketler hakkında düzenlenen raporlar dışında herhangi bir ifadeye yer verilmediği, kayıtdışı satıldığı iddia edilen akaryakıtın kimden alındığına hususunda karşıt tespit yapılmadığı ileri sürülerek kararın bozulması istenilmektedir.KARŞI TARAFIN SAVUNMASI : Savunma verilmemiştir.DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ ...'IN DÜŞÜNCESİ : Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan Bölge İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.TÜRK MİLLETİ ADINAKarar veren Danıştay Üçüncü Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:HUKUKİ DEĞERLENDİRME:Bölge idare mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.KARAR SONUCU: Açıklanan nedenlerle;1. Temyiz isteminin reddine,2. Temyize konu Vergi Dava Dairesi kararının ONANMASINA,3. Davacıdan 492 sayılı Harçlar Kanunu'na bağlı (3) sayılı Tarife uyarınca nispi harç alınmasına,4. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 50. maddesi uyarınca, kararın taraflara tebliğini ve bir örneğinin de ilgili Vergi Dava Dairesine gönderilmesini teminen dosyanın kararı veren ilk derece mahkemesine gönderilmesine, 02/06/2025 tarihinde oybirliğiyle kesin olarak karar verildi.