İstanbul Anadolu 3. Asliye Ticaret Mahkemesinde görülen kıymetli evraktan kaynaklanan menfi tespit davasının HMK 150 gereği işlemden kaldırıldıktan sonra süresinde yenilenmeyerek açılmamış sayılmasına dair karar.
Özet: Kıymetli evraktan kaynaklanan menfi tespit davasında, dosyanın işlemden kaldırılmasını takiben Hukuk Muhakemeleri Kanununun 150. maddesinde belirtilen 3 aylık yasal süre içinde yenilenmemesi üzerine davanın açılmamış sayılmasına hükmedilmiş; bu kapsamda davacının kalan harç ve zorunlu arabuluculuk ücretini ödemesi, yapılan yargılama giderlerinin ise kendi üzerinde bırakılmasına karar verilmiştir.

T.C. İstanbul Anadolu 3. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ
ESAS NO : 2025/765 KARAR NO : 2026/677 DAVA : Menfi Tespit (Kıymetli Evraktan Kaynaklanan)DAVA TARİHİ : 25/08/2025KARAR TARİHİ : 09/07/2026İş bu davanın 19/02/2026 tarihinde işlemden kaldırıldığı anlaşılmakla, dosya ele alınıp, incelendi;GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ:Dava hukuki niteliği itibariyle tazminat davasıdır. Mahkememizde görülmekte olan davada dosyanın 19/02/2026 tarihinde işlemden kaldırıldığı görülmüştür. HMK. m. 150'de dava dosyasının işlemden kaldırıldığı tarihten itibaren 3 ay içinde yenilenmemesi halinde mahkemece re'sen davanın açılmamış sayılmasına karar verileceği düzenlenmiştir. Dava dosyasının işlemden kaldırıldığı 19/02/2026 tarihinden itibaren 3 aylık süre içinde yenilenmediği anlaşılmakla davanın açılmamış sayılmasına karar verilmiş, aşağıdaki şekilde hüküm kurulmuştur. HÜKÜM:Yukarıda açıklandığı üzere;1-Davanın H.M.K. 150.madde hükmü gereğince AÇILMAMIŞ SAYILMASINA,2-Alınması gerekli 732,00 TL harçtan davacı tarafından dava açılırken yatırılan 615,40 TL peşin harcın mahsubu ile bakiye 116,60 TL harcın davacıdan alınarak hazineye irad kaydına, 3-Davacı tarafından yapılan yargılama giderlerinin kendi üzerinde bırakılmasına,4-Tarafların artan gider avansının talep halinde karar kesinleştikten sonra iadesine,5-6325 sayılı Kanun'un 18-A/13. bendi uyarınca Adalet Bakanlığı tarafından karşılanan 4.600,00-TL zorunlu arabuluculuk ücretinin davacıdan alınarak Hazineye gelir olarak kaydedilmesine,Dair, dosya üzerinde yapılan inceleme sonucunda kararın taraflara tebliğinden itibaren iki hafta içinde İSTİNAF yolu açık olmak üzere karar verildi.