Danıştay Üçüncü Daire, sahte fatura düzenleme iddiasıyla resen salınan üç kat vergi ziyaı cezalı kurumlar ve geçici vergiye karşı açılan davada elektronik tebligatın geçerliliğini ve süre aşımını onamıştır.
Özet: Bir şirketin komisyon karşılığı sahte fatura düzenlediği gerekçesiyle uygulanan vergi ziyaı cezalı kurumlar ve geçici vergilerin iptali talebiyle açtığı davada, mükellefiyetin terkininden sonra elektronik ortamda yapılan tebligatın usulsüz olduğu iddia edilse de, ilk derece mahkemesi tebligatı usule uygun bularak dava açma süresi geçtiği için davayı süre aşımından reddetmiş; bu karar istinaf başvurusunda da hukuka uygun görülerek onaylanmış, son olarak temyiz incelemesinde de önceki kararların usul ve hukuka uygun bulunmasıyla şirketin temyiz istemi reddedilerek vergi cezalarına ilişkin idari yargı süreci kesin olarak aleyhine sonuçlanmıştır.

T.C.
D A N I Ş T A YÜÇÜNCÜ DAİRE Esas No : 2024/5920Karar No : 2025/1079TEMYİZ EDEN (DAVACI) : ... İç Dış Ticaret Pazarlama Anonim Şirketi VEKİLİ : Av. ...KARŞI TARAF (DAVALI) : ... Vergi Dairesi Müdürlüğü/... VEKİLİ : Av. ...İSTEMİN KONUSU: ... Vergi Mahkemesinin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararına yöneltilen istinaf başvurusuna ilişkin ... Bölge İdare Mahkemesi ... Vergi Dava Dairesinin ... tarih ve E:..., K:... sayılı kararının temyizen incelenerek bozulması istenilmektedir.YARGILAMA SÜRECİ :Dava konusu istem: Davacı adına, komisyon karşılığı sahte fatura düzenlediği yolundaki saptamaları içeren vergi tekniği raporunu done alan takdir komisyonu kararına dayanılarak 2018 yılı için re'sen salınan üç kat vergi ziyaı cezalı kurumlar vergisi ile aynı yılın tüm dönemleri için re'sen salınan üç kat vergi ziyaı cezalı geçici verginin kaldırılması istemine ilişkindir.İlk Derece Mahkemesi kararının özeti: Davacının mükellefiyetinin terkin edildiği tarihten sonra adına düzenlenen ihbarnamelerin, 28/08/2022 tarihinde, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 107/A maddesi uyarınca elektronik ortamda tebliğinin usulsüz olduğundan bahsedilemeyeceğinden 30 günlük yasal dava açma süresi geçirildikten sonra 07/08/2023 tarihinde açılan davanın esasının incelenemeyeceği gerekçesiyle dava süre aşımı nedeniyle reddedilmiştir.Bölge İdare Mahkemesi kararının özeti: İstinaf başvurusunun, usul ve hukuka uygun olduğu sonucuna varılan Vergi Mahkemesi kararının kaldırılmasını sağlayacak nitelikte görülmediği gerekçesiyle 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 45. maddesinin 3. fıkrası uyarınca reddine karar verilmiştir.TEMYİZ EDENİN İDDİALARI: Mükellefiyet kaydı bulunmayan firmalarına yapılan elektronik ortamda tebliğinin usulsüz olduğu ileri sürülerek kararın bozulması istenilmektedir.KARŞI TARAFIN SAVUNMASI: Savunma verilmemiştir.DANIŞTAY TETKİK HÂKİMİ ...'NİN DÜŞÜNCESİ: Temyiz isteminin reddi ile usul ve yasaya uygun olan Bölge İdare Mahkemesi kararının onanması gerektiği düşünülmektedir.TÜRK MİLLETİ ADINAKarar veren Danıştay Üçüncü Dairesince, Tetkik Hâkiminin açıklamaları dinlendikten ve dosyadaki belgeler incelendikten sonra gereği görüşüldü:HUKUKİ DEĞERLENDİRME:Bölge idare mahkemelerinin nihai kararlarının temyizen bozulması, 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 49. maddesinde yer alan sebeplerden birinin varlığı hâlinde mümkündür.Temyizen incelenen karar usul ve hukuka uygun olup, dilekçede ileri sürülen temyiz nedenleri kararın bozulmasını gerektirecek nitelikte görülmemiştir.KARAR SONUCU: Açıklanan nedenlerle;1. Temyiz isteminin reddine,2. Temyize konu Vergi Dava Dairesi kararının ONANMASINA,3. Davacıdan 492 sayılı Harçlar Kanunu'na bağlı (3) sayılı Tarife uyarınca ...-TL maktu harç alınmasına,4. 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu'nun 50. maddesi uyarınca, kararın taraflara tebliğini ve bir örneğinin de ilgili Vergi Dava Dairesine gönderilmesini teminen dosyanın kararı veren ilk derece mahkemesine gönderilmesine, 05/03/2025 tarihinde oybirliğiyle kesin olarak karar verildi.