İstanbul Anadolu 7. Asliye Ticaret Mahkemesince, kooperatif aidat borcundan kaynaklanan itirazın iptali davasının, işlemden kaldırıldıktan sonra yasal sürede yenilenmemesi sebebiyle açılmamış sayılması kararı.
Özet: Kooperatif aidat borcundan kaynaklanan itirazın iptali davasında, davacının duruşmaya gelmemesi üzerine dosyanın takipsizlik nedeniyle işlemden kaldırılmasının ardından, yasal üç aylık yenileme süresinin dolmasıyla birlikte davanın açılmamış sayılmasına, ayrıca bakiye harç ve devletçe karşılanan arabuluculuk ücreti dahil olmak üzere yargılama giderlerinin davacıdan tahsiline hükmedilmiştir.

T.C. İstanbul Anadolu 7. ASLİYE TİCARET MAHKEMESİ
ESAS NO : 2025/213 EsasKARAR NO : 2026/66DAVA : İtirazın İptali (Kooperatif Aidat Borcundan Kaynaklanan)DAVA TARİHİ : 07/03/2025KARAR TARİHİ : 23/01/2026İş bu davanın 24/09/2026 tarihinde işlemden kaldırıldığı anlaşılmakla, GEREĞİ DÜŞÜNÜLDÜ : Davacı vekili 05/01/2026 tarihli dilekçe ile yenileme taleplerinin kabulü ile yeniden duruşma günü belirlenerek taraflara duruşma gününü belirten tebligat gönderilmesini talep etmiştir. İncelenen tüm dosya kapsamı itibarı ile her ne kadar davacı vekili 05/01/2026 tarihinde yenileme talebinde bulunmuş ise de, dosyanın 24/09/2025 tarihinde işlemden kaldırıldığı, 3 aylık sürenin 24/12/2026 tarihinde dolduğu anlaşılmakla; Davacı taraf duruşmaya gelmediğinden davanın 24/09/2025 tarihinde takipsizliği nedeniyle işlemden kaldırıldığı, aradan 3 aydan fazla zaman geçtiği halde yenilenmediği görülmekle davanın açılmamış sayılmasına karar verilmesi gerekmiştir. KARAR: Gerekçesi yukarıda açıklandığı üzere; 1.Davanın H.M.K.nun 150.Madde hükmü gereğince davanın AÇILMAMIŞ SAYILMASINA,2.Alınması gerekli olan 732,00 TL harçtan davacı tarafından peşin olarak yatırılan 615,40 TL nin mahsubu ile bakiye 116,60 TL harcın davacıdan tahsiline, hazineye gelir kaydına,3.Davacı tarafından yapılan yargılama giderlerinin üzerinde bırakılmasına,4-Davadan önce gidilen arabuluculukta devletçe karşılanan 4.600,00 TL arabuluculuk ücretinin davacıdan tahsili ile hazineye gelir kaydına, bu nedenle bu miktar yönünden de harç gibi tahsil müzekkeresi hazırlanmasına, 5-Taraflarca yatırılmış gider avansından artan tutarın hüküm kesinleştiğinde ilgili taraflara iadesine, Dosya üzerinde yapılan inceleme sonunda tebliğden itibaren 2 hafta içinde istinaf yolu açık olmak üzere karar verildi.23/01/2026